vrijdag 25 november 2011

"aahw"-momentjes



Op het moment probeer ik mijn Etnografie (rassenleer) een beetje te ordenen. Ik moet zo’n 250 verschillende rassen kennen en kunnen herkennen per gedomesticeerd dier (en per land), waaronder in dit geval: paarden, runderen, schapen, geiten, varkens, konijnen, honden, katten, hoenderen en duiven. 
Ik kan je vertellen, dat is geen pretje! Paarden, katten en honden lukt nog wel aardig, maar de rest.. Nu had ik net een honden encyclopedie erbij gepakt en daar staan veel leukere foto’s in en bij heel veel honden heb ik van die “aaaah” momentjes. Met name die grote harige honden als Leonbergers, New Foundlanders, Pyreneese berghonden en de Briard (maar dan wel met hangende horen) oh en ik heb ook een zwak voor Sennenhonden!
  
Nu wilde ik jullie ook een paar van die “aahw”-momentjes bezorgen, om lekker het weekend in te gaan:





Bambi!




Fijn weekend!



Foto's uiteraard weer allemaal van mijn weheartit

4 opmerkingen:

  1. Kan me ook nog een kleine (en later heeel groot)New Foundlander herinneren die niet misstaat had tussen je Aaahw momentjes. Hoewel ik me nu bedenk dat ik niet zeker weet of jij Gunar ook gekend heb!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken Gunar alleen foto's en verhalen helaas! Maar moet wel altijd aan hem denken als het over New Foundlanders gaat, haha. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik wil ze allemaal adopteren!

    BeantwoordenVerwijderen