vrijdag 25 november 2011

Met de meiden in Antwerpen

Alweer bijna twee weekenden geleden kwamen een paar vriendinnetjes uit Groningen mij opzoeken in Antwerpen. Na heel wat geregel en afspraken hoe laat iedereen nu zou komen, kwamen ze (bijna) allemaal tegelijk aan op de aangewezen tramhalte waar ik stond te wachten. En het was zoals altijd direct weer als van ouds. Iedereen een knuf en voordat we goed en wel de weg over waren was iedereen al druk in gesprek. Dat beloofde veel goeds!

Miek en Mirthe - net aangekomen op Antwerpen Centraal

Nadat ze wat waren bijgekomen van de lange treinreis (dat lukte wel met thee en al die lekkere dingen die ze hadden meegenomen) en de laatste ook was aangekomen gingen we richting centrum. Even wat rondgebanjerd, maar 't was erg koud en iedereen had honger dus maar snel een pizzaria ingedoken (wel een ander dan vorige keer hoor) - en deze was LEK-KER, halleluja. Ik ben uiteraard de naam vergeten, maar ik denk dat ik er komend weekend weer ga eten (budgetvriendelijk!) dan zal ik beter opletten. Na het eten hebben we nog even bij de Schelde en het Steen gekeken, maar al snel besloten we lekker terug te gaan naar mijn kamer en daar aan de wijn te gaan en lekker te kletsen. Zo zouden we ook nog wat aan onze zaterdag hebben, er moest namelijk geshopt worden!

Allemaal de pizza op! (beetje waardeloze foto, maar je hebt
een indruk - op de achtergrond Onze Lieve Vrouwekathedraal)

Bij de Schelde (en Onze Lieve Vrouwekathedraal)

Het Steen

Uiteindelijk waren we zaterdag natuurlijk allemaal moe van al het kletsen en laat gaan slapen, maar op karakter hoor! Winkel in, winkel uit.. broodje en een drankje bij La Place (ja die zit hier ook) in de stadsfeestzaal - waar de kerstbomen alweer opgetuigd waren en weer door. Onvoorstelbaar trouwens dat er al kerstbomen stonden, dezelfde dag kwam Sinterklaas aan! 

Gezellige bende!

 Over een kerstkaartje hoeven we niet meer na te denken!

 <3

Uiteindelijk ging iedereen uitgeput, maar geslaagd weer richting trein en huis. Die hebben vast lekker geslapen die nacht.. ik in ieder geval wel! Waren twee goede daagjes! :)




1 opmerking: