maandag 14 november 2011

Eerste practicum & cocktailtime!


Afgelopen woensdag was het dan zo ver, ons eerst practicum! Dissectie van een kat, jaa een echte. Het was even zoeken naar de practicumlokalen en ik moet toegeven dat ik een beetje versteld stond van hoe klein en eigenlijk oud het was, maar ik zat vorig jaar dan ook in een splinternieuw gebouw en dit zou wel meer normaal zijn. 

Bij binnenkomst mocht je met een groepje zelf je kat kiezen. We hebben er maar een gekozen die niet op onze eigen kat(ten) leek en die wat mager was zodat we geen last zouden hebben van te veel vet - slim hè?! 

Ik vond het allemaal niet bijzonder spannend, omdat ik vorig jaar natuurlijk al verschillende practica had gehad. Toch was dit weer even wat anders dan wormen, rattenhersenen of een haai. Je wilt niet weten wat er aan organen in zo'n klein beestje zit! De geur viel in de practicumzalen gelukkig nog mee, maar de geur met vlagen ruiken en met name tijdens het eten - daar wordt niemand blij van. Heel fijn als het zo in je poriën gaat zitten. 

Hier paar foto’s ter illustratie (mocht je een zwakke maag hebben.. dan kun je misschien beter doorscrollen, al kan ik me nauwelijks voorstellen dat deze schokkend zijn).

Eline met "onze" kat 
Lever + galblaas (groen)                                                                               Hart + longen






















Cocktailtime!!

Donderdagavond was dan ein-de-lijk het langverwachte cocktailfeestje. Jullie weten hoe dol ik op cocktails ben.. maar dat was dus een dikke tegenvaller! Cocktails waren 2 euro (4 voor 7,50 zelfs), maar ze waren echt niet lekker (ja, en dat zeg ik die vrijwel élke cocktail lust)! Okee 8 euro voor een cocktail vind ik wat overdreven (en zoals 2 weken geleden voor 10 euro al hélemaal), maar ik leg met liefde 5/6 euro neer voor een góede cocktail in plaats van 2 voor een naar spiritus of kauwgum smakende cocktail. Bah. Maar elk nadeel heb z’n voordeel: ik was topfit de volgende dag!




Het feestje was in de gymzalen van de universiteit, echt enorm en als ik facebook moet geloven waren er zo’n 1500 mensen. Of dat waar is weet ik niet, maar druk was het wel, zodeknetters. Er stond zo’n lange rij voor de garderobe dat we terug zijn gefietst naar mijn kamer om daar de jassen neer te leggen (kostte minder tijd) en voordat we eindelijk bonnetjes hadden waren we een half uur en veel geduw verder. Gelukkig was de sfeer goed en heb ik me uitstekend vermaakt! Alleen, een DJ die 4 keer hetzelfde liedje draait op een avond?! Dat zal wel iets typisch Vlaams zijn.

1 opmerking:

  1. Die kat is viessss!!! Gaan binnenkort wel weer een x cocktails drinken schatje :) xx

    BeantwoordenVerwijderen