donderdag 1 december 2011

Tentamens & sporten


Ik weet het, er ligt nog geen sneeuw.. maar het is gewoon alweer December!

Hell yeah. Mijn examenrooster staat online en hij valt me alles mee. Jammer dat ik begin met de twee lastigste vakken (Organische chemie en Splanchnologie), maar aan de andere kant.. dan heb ik dat maar vast gehad en kan ik me daarna volop focussen op de andere vakken. Echter, een tentamen op zaterdag? Dat kan alleen maar hier in België..

Op het moment ben ik te opgefokt en ik probeer het maar van me af te schrijven, ik was gewoon zenuwachtig voor het rooster. Waarom? Geen idee, voornamelijk omdat iedereen er gestresst over deed denk ik. Nu ik hem eenmaal weet, weet ik ook hoe ik de komende twee maanden moet indelen qua leren. En daarnaast sporten.. want mijn plan van aanpak is tussen al het leren door ook veel te sporten. Zo put ik mezelf niet alleen geestelijk uit, maar komt me lichaam ook nog een beetje mee (en een beter conditie kan absoluut geen kwaad!). Ik heb vanaf deze week een sportpas bij Health City hier nog geen 5 minuten vandaan en dat betekent dat ik onbeperkt groepslessen kan volgen, fitnessen en gebruik kan maken van de sauna (een droge sauna en een stoomcabine, héérlijk). Daarnaast is er ook de mogelijkheid te squashen (wat ik zeker wil gaan proberen binnenkort) of te badmintonnen (wat niet zo mijn ding is).

Ik ben gisteren voor het eerst geweest met Brenda en Chrissy (huisgenootjes), we gingen naar de groepsles Bodybalance (combinatie van Pilates, Yoga en Tai Chi) wat iet wat zweverig is. Dat ik de zon op m’n gezicht moet voelen is tot daar aan toe, maar dat ik zelf de zonnestraal word, uuhh? Ik kreeg gewoon heimwee naar Bikram Yoga, maar dat is nu eenmaal even niet haalbaar (kost te veel tijd, die ik niet heb en daarnaast is het niet bepaald goedkoop) dus vanavond moeten we het met Zumba doen! Ook dat heb ik nog niet eerder gedaan, dus ik ben erg benieuwd. Hopelijk iets zwaarder dan gisteren.

Nu moet ik echt m’n natuurkunde artikel gaan afronden, waar ik dus totaal de rust niet voor heb. Maar ik zou toch moeten, morgen lekker weer een weekendje naar Groningen. Feestje hier, sinterklaas daar, m’n haar een kleurtje geven (gewoon iets donkerder..) en even naar familie. Geen tijd voor natuurkunde dus!  

Wat gaan jullie deze maand allemaal doen? Vieren jullie ook (uitbundig) Sinterklaas, Kerst en/of Oud en Nieuw? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten