donderdag 29 december 2011

Christmas Eve



Kasteel de Haar

Donderdagavond had ik het kerstdiner van Wim zijn werk die – na wat ik mij heb laten vertellen – een van de duurste cateraars van Utrecht hadden ingehuurd voor een walking diner in kasteel de Haar. Van sommige hapjes was niet echt duidelijk wat het nu was (en wat de boer niet kent..) en af en toe misten we een gang doordat een van de twee naar de wc was of omdat we gewoon niet zaten op te letten. Hierdoor hadden we tegen het einde nog behoorlijke trek, maar gelukkig voor Wim kwamen de bitterballen op tafel en voor mij wachtte thuis een zak chips. Erg hè?! 

Vrijdag was anders, daar aten we met een groep van zo’n 25 man een kerstdiner aan de Turfsingel, de vaste plek van de jongens. Iedereen nam tapas mee en er werd voor drank en een leuke aankleding gezorgd door de “feestcommissie”. Zeer geslaagd avondje, al liet ik het stappen even aan mij voorbij gaan. Na al die stress en drukte ging bij mij even het licht uit.    


Een kleine impressie (collage en foto's gemaakt door Pim)


Zaterdagavond kregen we dan het Kerstdiner thuisthuis. Het hele huis straalde een en al Kerst uit, dankzij mama. Paps en mams deden voor het eerst geheimzinnig over wat we allemaal gingen eten en zelfs na het raden wilden zij niets loslaten. Alles was dus een verrassing – maar zéér geslaagd. Als voorgerechten hadden we eerst een salade met onder andere gerookte kip en pijnboompitten, daarna een soep van spinazie, kalkoenreepjes en sterretjes van bladerdeeg. Als hoofdgerecht hadden we verschillende dingen uit de oven: aardappelkroketjes, beenham met honing mosterdsaus, aardappeltjes met knoflook, schorseneren, etc. Het toetje bestond uit een door mama gemaakte ijstaart, super zoete dessert wijn en een door papa gemaakte smoothie met rood fruit, citroensorbetijs en een heel klein beetje wodka. Goddelijk.






Oh en we hadden cadeautjes met gedichten en natuurlijk had Wim mij, ik kreeg de meest uitgebreide Hammam-set van de Rituals en van het gedicht moest ik huilen (en heel veel lachen). 







Wat een fijne avond.. 

3 opmerkingen:

  1. Ben eigenlijk wel benieuwd naar je gedicht dan! En jeetje, wat ziet dat eten er heerlijk uit :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gedicht ligt nog bij mijn ouders (en daar ben ik de komende maand niet), maar het ging voornamelijke over mijn studie (en aangezien de stress al hoog was, kwamen de tranen vrij makkelijk) en over de enorme huur waarmee ik hem heb achtergelaten in Utrecht. Maar wel heel leuk (en niet verwijtend) geschreven, haha. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een plaatje dat kasteel!

    BeantwoordenVerwijderen