maandag 2 januari 2012

Kerst gedicht


Ondanks dat ik vanochtend zei dat ik het gedicht van Wim niet bij me had, zag ik vanmiddag tijdens het leren dat mama het gedicht bij mijn studiespullen had gestopt. Dus bij deze het gedicht..

Lieve Jade

Het jaar 2011 is al weer bijna aan zijn eind gekomen
En mijn rendieren kunnen verzorgen is één van je grootste dromen
Van deze droom heb je dit jaar de eerste stappen weten te realiseren
Alleen ben je niet zoals gepland in Utrecht gaan studeren

In februari kregen jij en Wim samen een klein appartementje
Samenwonen is soms best lastig met dat ventje
Dit was dan ook niet van al te lang duur
En liet je hem daar zitten, met een enorme huur

In juni lootte je voor de tweede keer mee in Utrecht
Maar helaas, je had geen geluk, en de Kerstman vindt dit puur onrecht
Om toch diergeneeskunde te kunnen studeren bleek Antwerpen de enige mogelijkheid
Je besloot te gaan en je los te koppelen van die eeuwige aanhankelijkheid

Na hard studeren staan in januari de eerste tentamens voor de deur
Een spannend moment, met veel stress en gezeur
Om goed te presteren tijdens het leren is het van belang dat je lekker zacht bent
Daarom dit cadeau, waarmee je je goed verwend

Dan rest de Kerstman je heel veel succes met je tentamens te wensen
En denk er aan, studeren heeft ook zijn grenzen
Wat er ook gebeurd en hoeveel punten je ook haalt
De Kerstman is heel trots en al die inzet wordt ooit wel terugbetaald.

Liefs, 

De Kerstman

ps. Over 6 jaar zoek ik een nieuwe dierenarts voor mijn rendieren, ik hou je in de gaten! ;)


1 opmerking:

  1. Wat leuk om het gedicht alsnog te lezen! Een vriendinnetje van mij Jill is dit jaar trouwens ook begonnen met diergeneeskunde in Antwerpen. Misschien ken je haar? Zou toevallig zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen