zaterdag 7 januari 2012

Paris - Day 3




De laatste dag alweer, wat vliegen de dagen toch voorbij. We hadden van begin af aan al besloten dat we de laatste dag rond de Sacre Coeur en Montmatre zouden blijven. Zo zouden we niet meer met de metro hoeven en “verspilden” we geen tijd (en geld). De laatste dag was eigenlijk de beste, want we hadden stralend weer!
  
Broertjelief

Mamalief
  
Eenmaal boven aangekomen zat iedereen uit te puffen en eenmaal bijgekomen deden we een rondje door de Sacre Coeur, die mij ronduit verbaasde. Wat een commerciële bedoeling. Je kunt zelfs souvenirs muntjes uit een automaat kopen (midden in de kerk) en die stonden ze dan ook ongegeneerd bij te vullen. Ik heb vol verbazing toe staan kijken en nog meer naar de mensen die zo’n muntje kochten. Wim en ik brandden een kaarsje zoals we altijd op vakantie doen en papa brandde een kaarsje voor mijn komende tentamens (en examens van m’n broertje), heel lief.


Vervolgens keken we nog even rond tussen de schilderijen op Place du Tertre waar prachtige dingen tussen stonden, maar ook ontzettend duur. Dus wederom geen schilderij voor in mijn kamer helaas. We dronken koffie en thee in een gezellig cafétje (wat behoorlijk prijzig was, maar Annick stond erop om te trakteren) en vervolgens begonnen we aan de wandeling terug naar het hotel, stopten onderweg nog even bij de bakker en toen was het echt afgelopen. Spullen naar de auto gebracht en vervolgens nog even papa uitgelachen bij het wegrijden uit de garage – die moest 3 keer steken om überhaupt de bocht te kunnen nemen naar boven, geen garages midden in Parijs meer voor hem. Het fiatje is overigens perfect voor in de stad, al was ik wel blij dat Wim hem uit de garage reed – ik weet niet of ik wel zo soepel naar boven en door de bocht was gekomen.  

Happy. :)

2 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk! En het weer zat ook wel mee zo te zien. Ik wil ook nog zo graag nog een keer naar Parijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem7.1.12

    Mooi verhaal Jade, heerlijk om weer terug te lezen en wat was het gezellig. Thks. Bert

    BeantwoordenVerwijderen