maandag 9 januari 2012

One down, six to go.

En dat probeer ik dan maar in m’n hoofd te houden..

Mijn eerste tentamen – organische chemie – die vandaag om half 2 begon, was een drama. Het bestond uit een deel meerkeuze vragen: zuren en stereochemie. Nu ging dat met oefenen wel redelijk, maar zodra ik daar zat ging ik ineens zo twijfelen aan alles. Het werkt ook niet echt mee als je ineens giscorrectie hebt, ik heb dus bij twijfel dingen maar gewoon open gelaten en ik heb geen idee of ik daar goed aan heb gedaan. Ik heb ook heus wel een keer gedacht “no risk, no fun” en maar gewoon wat ingevuld, maar goed.. die meerkeuze, ik hoop dat ik dat deel gehaald heb zodat ik voor de herkansing (die midden in de zomervakantie valt - geen zomervakantie voor mij) me alleen op de open vragen hoef te concentreren, want toen ik die vandaag zag kon ik eigenlijk alleen maar lachen. Niet te doen, en waar heb ik in vredesnaam zo veel voor geleerd?! Er zitten ik-weet-niet-hoeveel structuren in m’n hoofd en er zijn wel viér van gevraagd, over de reactiemechanismen nog niet gesproken.. en daar zeg je dan al die leuke dingen voor af.

Zo, dat was dat.

Nu probeer ik moed te houden voor de rest van de tentamens. Vanavond even geen studie, maar alle stress eruit sporten, proberen Wim te verslaan met squashen en dan is er morgen weer een dag.

One down, six to go.   


[ps. Het slagingspercentage voor dit vak is zo'n 15% (na horen zeggen waren er vorig jaar rond de 30 mensen van de 200 die het haalden), dus me er echt voor schamen doe ik (nog) niet.]

4 opmerkingen:

  1. Komt wel goed! Volhouden en succes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik naar het slagingspercentage kijk dan ligt het meer aan het tentamen dan aan jou! Maar volhouden he, succes met de volgende tentamens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet dat tentamen maar snel en focus je op de rest. Succes ermee, nog even bikkelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk heb je je cijfer al binnen! & is het toch minder erg dan je had verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen