zondag 18 december 2011

New Year's Eve



Gisteren besloten Wim en ik naar de film te gaan na een lang dagje leren en omdat ik hier en daar wat gehoord had over New year's eve, wilden we daar wel heen. Eigenlijk totally blanco, want ik kon me niet herinneren waar het überhaupt over zou gaan. Al spreekt de titel natuurlijk wel voor zich. Er waren nog twee zitplaatsen over, dus snel gereserveerd en toen als een gek naar de winkel. Want hij draaide best vroeg en we moesten nog eten.

Wat betreft de film.. die kwam nogal langzaam op gang, maar dat komt voornamelijk doordat er meerdere verhaallijnen door elkaar liepen en ze eerst iedereen introduceren, wat wel nodig was. Uiteindelijk sloten deze verhaallijnen natuurlijk allemaal op elkaar en was het einde om heeel blij van te worden. Daarnaast waren de liedjes perfect, vond ik Paul ontzettend schattig en oh wat was het lang geleden dat ik het woord serendipity had gehoord en dat is zo’n fijn woord. Soms heb je dat he, dat een woord je aangrijpt. Hebben jullie ook zo’n woord? Serendipity werd niet voor niets in 2004 getiteld als een van de 10 moeilijkst vertaalbare woorden, maar het betekent zoiets als gelukkig toeval, dat je iets ontdekt waar je niet naar op zoek was of wat je niet zag aankomen maar aangenaam is.
Anyhoe, Serendipity is ook een film en het is al veel te lang geleden dat ik die heb gezien, dus ik heb hem gelijk maar weer even op het “nog te zien”- lijstje gezet en aangezien die film zich rond Kerst afspeelt is het perfect om die een dezer dagen nog weer eens te kijken. Zeker als het weer zo blijft, smerige natte sneeuw of regen.. of is er al iemand met échte sneeuw, want daar kom ik graag heen!

Serendipity

Oh en over Serendipity gesproken.. ik wil net het gordijn goed dicht doen, vroeg me af of ik het goed zag.. en jawel: het SNEEUWT! Misschien toch tijd voor Serendipity en een kop warme chocomelk. <3


1 opmerking:

  1. Jou blog lezen is toch best een goede SOG-activiteit als je het met vraagt ;) Ik kan het allemaal niet meer aan, ik zie morgen wel of ik eruit kom! PS. Nog geen sneeuw gespot hier!

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen