donderdag 22 september 2011

Verkenningsdagen


Maandagochtend begon mijn introductie. Verkenningsdagen komen min of meer overeen met KEI/UIT/INTREE/AID-week, alleen is deze vier dagen. Ik was behoorlijk zenuwachtig van te voren: ga ik die Belgen wel verstaan? Verstaan zij mij wel? Zullen er Nederlanders zijn? Zijn het wel leuke mensen? Enzovoort. Nou, ik kan je vertellen: er zijn Nederlanders. En niet zo’n beetje ook. Ik ben ingedeeld in een groep van zo’n 20 mensen, waaronder 15 diergeneeskunde studenten, állemaal Nederlands en maar één jongen (die het overigens maar wat mooi vindt). Daarnaast hebben we nog 5 informatica studenten, mannen en Belgen. Hartstikke gezellig! Ik heb twee mentoren waarvan de ene informatica studeert en de andere diergeneeskunde, dus dat is ook erg handig. Volgens mij moeten ze meerdere malen hetzelfde uitleggen (treinreizen, studentenverenigingen, etc.), maar ze blijven hartstikke geduldig. Respect. :)

Maandag hadden we eerst een klein welkom op Campus Groenenborger (dat is ook de campus waar ik straks het meeste zal zijn) en vervolgens nog één op de Stadscampus. Vooral die op de Stadscampus was nogal saai en ik verstond het allemaal niet zo goed (ze praten ook zo zacht!), maar je krijgt wel even een indruk van de mensen en de omgeving. Vervolgens gingen wij naar de KBC-toren, ook wel de boerentoren genoemd. Hier heb je een prachtig uitzicht over de hele stad en als het helder weer is schijn je zelfs tot Brussel te kunnen kijken! Heel vet. Vervolgens zijn we naar verschillende kroegjes geweest, hier een drankje, daar een drankje.. en naar Jenevercafe De Vagant! Niet dat ik nou zo dol ben op Jenever, maar we hadden het aardig koud gekregen dus een beetje alcohol was wel welkom. We aten pizza bij Da Giovanni en vervolgens gingen we richting Campus Middelheim voor een avondje salsa dansen! Leuk om te zien hoe vooral de mannen dit erg serieus namen en hun best deden! ’s Avonds nog met een aantal mensen een drankje bij mij gedaan en toen een heerlijk nachtje geslapen.






Dinsdag gingen we naar de Antwerpse Zoo waar we een rondleiding kregen achter de schermen. Soms interessant, soms totaal niet (wat een dierentuin precies voor muizen, ratten etc. betaald om aan hun beesten te voeren en hoe zij daar korting op krijgen bijvoorbeeld). We mochten op gegeven moment in de nachthokken van de tijgers kijken. Hier zag je dan eerst levende (schattige) konijnen rondhuppelen, om vervolgens door te lopen en in elk hok een dood konijn te zien liggen als voer. Nice.. wat wel heel tof was was dat we de tijgers van heel dichtbij konden zien vanuit de nachtvertrekken (zie foto). Na de dierentuin gingen we eten bij de Quick, nou.. niet mijn fastfoodketen, om het maar even netjes te zeggen. De Quick is een soort van McDonalds, maar de meeste Nederlanders zijn er niet echt fan van. Als laatste voor deze dag stond nog een film op het programma, maar daar ben ik niet naar toe geweest (Cowboys & Aliëns) aangezien vriendjelief langs kwam. Met als gevolg dat ik de hele avond een Ikea kastje in elkaar heb proberen te zetten (met uiteraard de nodige Ikea-frustatie) en toen ik bijna klaar was bleek dat het het verkeerde kastje was, zucht.. Gelukkig konden we er allebei om lachen (en inmiddels staat het goede kastje gewoon onder mijn wasbak)!



Gisteren hadden we een sportieve dag op het programma. We speelden Rubensbal (een soort van trefbal) en deden een aantal quizen (waar we niet al te best in waren), maar met Rubensbal werd onze groep eerste (grotendeels dankzij de mannen in ons team) en met een beetje geluk hebben we bonnetjes gewonnen voor gratis drank. Na het sporten gingen we met de bus naar Antwerp Bowling waar we logischer wijs gingen bowlen – en eten. Ik was nog niet eens zo slecht! Vervolgens een flinke wandeling gemaakt richting de Groenplaats. Om daar te komen moesten we ook door de St. Annatunnel, deze gaat onder de Schelde door, nooit geweten dat dat kon! Eenmaal terug op Campus Groenenborger besloten nog even een drankje te doen bij Fristi (mijn mentor) thuis, uiteraard weer gezellig, maar misschien had ik beter direct naar bed kunnen gaan. Dan was ik nu misschien niet zo ontzettend duf. Maar ach, vandaag laatste dagje!

We gaan eerst zwemmen, dan BBQ’en op Campus Drie Eiken (dat is de enige waar ik nog niet geweest ben) en vanavond staat dan toch echt mijn eerste TD op het programma! Dat schijnen dé feesten van Antwerpen te zijn, dus ik ben erg benieuwd!

I’ll keep you posted. xx 

2 opmerkingen:

  1. Joukje Sturm25.9.11

    Heej Jaadje!

    Dat ziet er super uit zeg! Leuk om je zo 'in de gaten' te kunnen houden.
    Antwerpen is ook zo'n leuke stad! Straks word je toch nog een bierdrinker!
    Have fun meissie, en niet vergeten af en toe een beetje te studeren!

    xxx Joukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eline Poelman27.9.11

    He wichie,

    Leuk dat je een blog hebt! Kan ik van een flinke afstand toch nog 'van dichtbij' meekrijgen wat je daar allemaal beleeft! :) Heb ook gereageerd op de uitnodiging van het antwerpenweekend, lijkt me super leuk!! :) Zit alleen wel met tentamens in die periode, das een beetje lastig.. Tot spreeks!! Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen