woensdag 21 september 2011

Heading off to Antwerpen!




Lastig om te bedenken waar ik eens zal beginnen. Alles is zo snel en makkelijk gegaan. Donderdag pakte ik in Utrecht mijn spullen bij elkaar, ’s avonds kwamen we erachter dat niet alles in de Fiat zou gaan passen waarop we besloten vrijdag nog maar een keer langs Utrecht te rijden. Een paar uur later in Groningen stopten we een enorme bus die paps gehuurd had vol met alle meubels (bed, kasten, bureau, stoelen en tafel(tjes)) en nog wat kleine dingen om vervolgens "op tijd" naar bed te gaan.

Na een nacht beroerd en veel te kort geslapen te hebben vertrokken we om 7 uur richting Antwerpen. Mijn ouders via Arnhem, Wim en ik met een tussenstop in Utrecht. Wonderbaarlijk genoeg waren wij alsnog eerder in Antwerpen dan mijn ouders, al verschilde het niet veel. Eerst even de kamer bewonderd, want ik had het nog niet af gezien en we waren het er allemaal over eens dat ’t prachtig is geworden! Het was alleen nog wel behoorlijk vies, bedankt bouwvakkers! 

De pret kon beginnen. Binnen no time stond mijn kamer (oh sorry: kot) vol met dozen en pakketten, die vervolgens uitgepakt en in elkaar gezet moesten worden. Papa en ik zijn toen maar naar de Ikea gevlucht op zoek naar een bank (wat gelukt is!) en Wim en mama blijken een geweldig team te zijn samen. Tussendoor was er de discussie over de inrichting, want wat was nou handig? Inmiddels denk ik dat ik een aardige inrichting heb alleen nog een beetje een “kale” hoek, maar dit wordt snel genoeg opgevuld!  Ik zal snel foto’s voor jullie maken (moet het nog een beetje meer opgeruimd worden).

De rest van het weekend zijn Wim en ik bezig geweest de puntjes op de i te zetten. Veel schoongemaakt, dozen uitgepakt, de omgeving een beetje verkend en ik moet eerlijk toegeven.. ik denk dat ik hier wel kan wennen! Behalve de supermarkt, wat een hel is dat hier. Ik moet er absoluut niet heen gaan als ik haast heb, want ik kan niets vinden, daarnaast zijn de producten gemiddeld 1,5 à 2 keer zo duur en dan heb je nog het probleem van de ING-pinpas in België. Die schijnt niet overal even goed te werken..  dat wordt dus altijd contant geld op zak hebben. 

Zondag zijn we ’s avonds naar de Kinepolis geweest (echt een enorme bioscoop): Friends with Benefits! En nee, die was toen nog niet uit in Nederland. Het is echt bizar, de ene film is hier veel eerder uit en weer een andere film veel later dan in Nederland. Wel handig! Heerlijke film overigens, het einde wel voorspelbaar uiteraard, maar ontzettend veel humor. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten