woensdag 28 september 2011

TD's en treinreizen

Hi guys!

Ik weet het, beetje een radiostilte na donderdagochtend, maar heb niet zo veel tijd over en als ik tijd over heb niet altijd zin om te schrijven! Waar was ik gebleven? Oja, die TD van donderdag of eerst het zwemmen? Dat lijkt echt alweer een eeuwigheid geleden, inmiddels al weer zo veel gedaan. Zwemmen is gewoon niet echt mijn ding, maar er was een wildwaterbaan en die was wel érg leuk! BBQ’n was niet zo veel bijzonders (geen pindasaus en geen appelmoes!! :(). Aansluitend gingen alle studentenverenigingen zich voorstellen. Ik zit nogsteeds in dubio of ik bij DIEFKA zal gaan, maar ben bang dat het me te veel tijd gaat kosten en de doop* (ontgroening is nou ook niet dat je zegt: jaaaa dat is fijn!). Die TD was hartstikke leuk, ontzettend gave locatie (in een oud fort: wikipedia) en de naam Konijnepijp is erg toepasselijk!  Ik moet wel toegeven dat ik na een week lang niet zo goed slapen (ik moet nog een beetje wennen) en veel nieuwe indrukken niet op mijn best was. Dus rond een uurtje of 3/half 4 ben ik hem afgetaaid om vervolgens de volgende ochtend om half 11 al mijn boeken en cursussen te gaan halen (wel enigszins brak..). Nou,  geloof me: dit is geen kattenpis. Nog geen idee hoe ik al die cursussen en boeken in 4 maanden in mijn hoofd moet krijgen, maar het zal me lukken! 

Rond 12 uur vertrok ik richting Groningen en gelukkig was papa rond dezelfde tijd in Zwolle waardoor ik het laatste stuk met hem mee kon rijden. Ik had wel genoeg trein gezien na 5 uur! Zaterdag even de stad in geweest, eindelijk mijn vliegtuigkoffertje gekocht zodat het treinreizen wat comfortabeler wordt (en met name de stukken lopen tussendoor!) en ’s avonds de verjaardag van Wim zijn moeder en tegelijkertijd werd er gevierd dat zowel Wim als zijn zus geslaagd waren. Party party! Of naja, ik was doodop en ik geloof niet dat ik veel gesprekken heb gevoerd, haha. Zondag een héérlijke buitenrit gemaakt waar ik de komende tijd op zal moeten teren.. en ’s avonds was het alweer tijd om naar Utrecht te vertrekken. Mijn tussenstop.

Maandagmorgen op tijd op de trein gestapt, maar het was tevergeefs. Ik had net zo goed nog een uur langer kunnen blijven liggen, want juist, de internationale trein reed (weer eens) niet. Uiteindelijk na heel veel haasten (en heel veel geduld) was ik precies op tijd op de campus om het onthaal mee te maken. Een en al demotiverende praat. Je moet minstens 50 uur per week studeren, als je een lichte achterstand hebt met natuurkunde of scheikunde is het haast onhaalbaar, als je het eerste semester niets haalt, haal je het tweede semester waarschijnlijk ook vrij weinig en er zullen maar iets van 5 op de 100 al hun vakken halen (that’s gonna be me!). Nee, ik haal me niet veel in m’n hoofd, maar zó erg kan het nu ook weer niet zijn…….. toch?   


* de doop bij DIEFKA houdt in dat je de eerste avond verkocht wordt aan iemand, die mag 3 weken lang “gebruik” van jou maken. Je voor hem/haar laten koken, opruimen en ik kan nog wel wat ergere dingen verzinnen. Vervolgens krijg je een drill (een paar dagen later), wat ik wel aan kan. Beetje vies worden, naar je gescholden, etc. maar dan.. dan moet je dus in een bad met dierenbloed en dierenorganen, hehe. Als laatste moet je nog mee doen aan een Cantus en dan ben je voor de eerste 4 weken van het jaar klaar, aan het einde van het jaar moet je dan nog een keer mee doen aan een Cantus en dan krijg je EIN-DE-LIJK je schachtenlintje (schachten zijn hier zegmaar de feuten) en ben je officieel lid van DIEFKA. 



Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten