maandag 3 oktober 2011

Studay en vakantiegevoel


Damn wat een lekker weertje de afgelopen week (en nogsteeds)! Was het bij jullie ook zo heerlijk? Donderdag eerst al bij Studay, lovely.. leuk festival, lekker sfeertje, maar verder niet zo heel veel bijzonders aan optredens/activiteiten. Hebben daar een tijdje rondgeslenterd en gekeken bij de studentenverenigingen die tegen elkaar aan het strijden waren en hadden daarna alle drie zin in pizza en zijn maar op de bonnevoi een pizzaria gaan zoeken.  We kwamen uit bij L’Officina aan de Schelde, en het was heerlijk! Zeker eentje om te onthouden en je verveelt je niet tijdens het eten, de een na de ander probeert – haast – onmogelijk in te parkeren (sommigen lukt het - sommigen niet), omdat het zo’n drukke straat is.

Studay - met Eva

Mjammie!

Vrijdag was nog wel even een heftig dagje, met eerst biologie en daarna – jawel, mijn favoriete vak: natuurkunde. Wat een ellende.. het blijft me tegenstaan en het voelt echt weer middelbare school! Maargoed, hier zal ik toch even doorheen moeten. Aan het eind van de middag op mijn dooie gemakje boodschappen gedaan en toen met een wijntje en een stokbroodje begonnen aan een pastasalade, zodat als ’t mannetje na een lange rit vanuit Groningen (je zal ’t maar moeten doen!) hier kwam tenminste gelijk kon eten. :) Was een zeer geslaagde pastasalade, al zeg ik het zelf!


Zaterdag rustig aan gedaan, even naar Zwijndrecht (BelgiĆ«) geweest, omdat we dachten dat daar een Xenos zat – maar helaas. Wel leuk “dorpje”, lekker een muffin gekocht en daarna zijn we met een handdoekkie in de zon aan de Schelde gaan liggen. Wat een hitte! Helaas is het verboden om in de Schelde te zwemmen, alhoewel.. het water is echt ontzettend goor. Maar het was wel fijn. :) ’s Avonds hebben we Grease gekeken, want Wim had die nog nooit gezien (schande niet?!) en hij heeft volgens mij alleen maar krom gelegen om hoe hard ik alle liedjes mee zong, weer even jeugdsentiment, haha! Oh en de ijsjesboer kwam door de straat! Super leuk, haha, voelt echt ouderwets.

Joris de IJscoman


 Zondag allebei heel goed bezig geweest met de studie en Wim heeft mijn laptop helemaal gereset, dus als het goed is gaat die het nu weer wat beter doen.  ’s Avonds zijn we uit eten gegaan, wederom op de bonnevoi, deze keer iets minder geslaagd. Aten bij Canal aan het Antwerpse Zuid, heel gezellig plekje, maar ik koos het verkeerde gerecht en de stokbroodjes waar we om gevraagd hadden zijn nooit verschenen, daarnaast was de dame blanche wel heel makkelijk gemaakt (al was die wel erg lekker).  Vervolgens hebben we nog een rondje gelopen – het Museum van de Schone kunsten (oid) is een prachtig gebouw –zeker in het donker met alle lichtjes en even bij een bandje gekeken dat stond te spelen in een kroegje. Daarna dachten we wel even weer naar huis te fietsen.. ging niet helemaal zoals gepland! Hebben ongeveer heel het centrum gezien – we moesten juist van het centrum af, maar uiteindelijk toch weer de goede weg gevonden en ik kan me inmiddels weer wat beter oriĆ«nteren hier.



Nou dat was het wel weer even voor nu, ik ga me klaarmaken (haasten!) voor weer een dagje in de banken. Heb straks eerst Splanchnologie, noooooit van gehoord. :P En daarna m’n liefde natuurkunde, ahem. Goed, we gaan het zien. Toedels!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten