woensdag 8 februari 2012

Cijfers en opluchting


Een hele hoop opluchting.

Nadat ik wel 100 keer mijn tentamens in mijn hoofd ben langs gegaan, kon ik niet anders concluderen dan dat ik blij moest zijn als ik twee tentamens had gehaald (van de 5 gemaakte, 1 heb ik niet gemaakt) en dat ik met geluk maximaal 3/4 gehaald zou hebben.

Nu zat ik gister na een heerlijk middagje in Wageningen met Mirthe weer in de trein naar huis en zag ik op facebook dat de cijfers online stonden. DE CIJFERS?! Die zouden pas 10 of 17 februari komen, je kunt je voorstellen hoe ik zat te shaken in de trein en me met alle macht probeerde rustig te houden zodat ik op Sisa (daar waar de cijfers staan) kon komen. Wat wonder boven wonder lukte..

Ik moet toegeven, ik heb me redelijk beschamend gedragen in de trein, maar ik kon m’n geluk gewoon niet op IK HEB 5 VAKKEN GEHAALD!! Gelijk papa en mama gebeld die helemaal gek werden aan de telefoon werden, haha. Heerlijk. Zo zat ik ’s middags nog met het idee dat als ik zo weinig gehaald zou hebben ik niet wist of ik er na het volgende semester nog wel mee door moest gaan, of dit de stress waard is en nu is dat allemaal omgeslagen. Ik kan het gewoon! Al dat leren en de hele maand geïsoleerd zijn is toch niet voor niets geweest.  Al zijn mijn cijfers niet uitmuntend, maar wie kijkt daar nou nog naar? Ik niet in ieder geval (sterker nog, ik had eerst geen idee wat mijn cijfers waren, alleen maar dat ik de vakken had gehaald). Je had me over het station moeten zien lopen met een grijns van oor tot oor. Haha.

van Wim kreeg ik gisteren een bak B&J en daarnaast een bloemetje, lief toch?!


I did it! Dit geeft zo veel meer vertrouwen voor het volgende semester.

Voor de nieuwsgierigen mijn cijfers, punten van 0 tot 20 en met 10 ben je er door:
Organische chemie 12
Splanchnologie (orgaananatomie) 11
Etnografie (rassenleer) 12
Plantkunde 16
Algemene chemie 11
Natuurkunde VER (van verontschuldigd, niet gemaakt dus)


5 opmerkingen: