woensdag 6 februari 2013

Rock Werchter '12

Ik had jullie geloof ik een hele tijd geleden al een blogpost beloofd over Rock Werchter (en nog veel meer), maar het is er sindsdien niet zo van gekomen, shame on me! Maar bij deze, RW was awesome!



Je waant je werkelijk in een andere wereld, het enige dat je doet is dansen, languit in het gras liggen, je nergens voor schamen (al blijven die dixies ongemakkelijk), ’s nachts naar je tent strompelen, struikelen over een paar scheerlijnen, slapen (of eigenlijk wakker liggen tot 7 uur, in slaap vallen wanneer eindelijk het terrein even stil is en om 9 uur weer wakker worden door de vroege vogels) en lekker blijven liggen tot een uur of 1, wat eten en weer op naar het festivalterrein om daar hetzelfde te doen als de dag daarvoor: genieten! En dat dus 4 dagen lang. 


Tips:
  • Neem een kruiwagen/winkelwagen/steekkarretje mee (of gewoon minder spullen), want geloof me met temperaturen van 30 graden wil je geen 3x een uur op en neer moeten lopen om alles bij je tent te krijgen. Been there, done that (al waren dit ook wel spullen van anderen).
  • Als je een van de eerste optredens niet wilt missen, wees dan héél erg op tijd, want de eerste dag moet iedereen een bandje krijgen..
  • De beste: neem klapstoeltjes mee, want mocht je een keer willen douchen onder een mini-straaltje.. geloof me: dat willen meer mensen (en vergeet dan de zonnebrand niet).
  • Laat je niet verleiden door Nieuw-Zeelanders die de Belgen maar saai vinden en zo op je Nederlandse trots in praten, ik herhaal: laat je niet verleiden!
  • Relax, geniet, (bijna) alles kan en mag! 



De highlights: Mumfords and sons, Snow Patrol, Florence and the Machine, Red Hot Chili Peppers,  Pearl Jam, The Kooks, Ed Sheeran, Regina Spektor, James Morrison, Noah & The Whale, Editors,  Selah Sue en ik ben vast nog wel een aantal vergeten (of had niet door dat zij het waren). De enige grote teleurstelling was Lana del Rey. Daar zijn we maar bij weggelopen, om niet al te down te eindigen.    



Hmm, makes me wanna go back.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten