woensdag 14 november 2012

Weekendje Zweden


Afgelopen vrijdagavond vloog ik samen met een vriendinnetje (Annemiek) naar Kopenhagen waar we vervolgens de trein naar Lund (vlak boven Malmö) namen. We gingen eindelijk Marlou opzoeken! Zij studeert daar een half jaar. Super leuk natuurlijk!

Nadat we na een lange reis aankwamen op het station, kwam Marlou gelukkig net aanlopen om ons op te pikken zodat we niet hoefde te zoeken hoe we verder met de bus moesten. Ze vertelde ons dat we nog 10 minuutjes moesten lopen naar haar studentencomplex en dat we er dan waren. Nu weten we dat Marlou optimistisch is, maar daar had ik niet aan gedacht om half 1 ’s nachts. We mochten nog een half uur met onze hakjes aan en koffers slepend achter ons aan over grintpaadjes en tussen de velden door. Oh en had ik al gezegd dat het heeeel donker was?  Je kunt je voorstellen hoe ik me voelde. Gelukkig was het wel een fijn studentencomplex met leuke huisgenoten en genoeg douches en wc’s. Zelfs een sauna! Wat is er nu lekkerder dan na een lange (koude) wandeling in de sauna te gaan?!

We sliepen gezellig met zijn 3’n op Marlou haar kamertje (lekker (heel) knus) en gingen de volgende ochtend op naar de brunch van een nation (dat zijn een soort studentenverenigingen daar). Voor (omgerekend) 5 euro konden we ons helemaal te buiten gaan: gebakken eitjes, hartige taart, brownies, wafels, brood, chocomelk, thee, smoothies.. aan alles was gedacht. Toen onze buikjes vol zaten hebben we alles er weer afgewandeld in een heerlijk zonnetje en het mooie Lund bekeken. Ergens nog wat gedronken en ’s avonds lekker uiteten geweest.



Zondags was de weersvoorspelling niet zo goed (wat achteraf wel meeviel), dus besloten we naar de grootste Shopping Mall van Zweden te gaan (die net 3 weken open was). Uhh.. ja, die was groot! Dus daar hebben we de hele dag gespendeerd (en maar 1 jurkje gekocht!). ’s Avonds werd er lekker voor me gekookt (en zo kon ik nog even snel wat aan school doen) om vervolgens op tijd in bed te liggen.



De laatste dag was alweer aangebroken, maar het was prachtig weer dus besloten we er op tijd uit te gaan en nog ergens een vervroegde Fika te gaan halen. Fika is een Zweedse traditie waarbij ze eigenlijk aan het eind van de middag thee/koffie met gebak nemen. Wij deden dat om 12 uur, geen probleem! Om half 3 stapten Miek en ik op de trein en om 3 uur stonden we alweer in Kopenhagen en voor we ’t wisten moesten we al boarden (al dat lekker eten en zo veel winkels, dan vliegt de tijd wel!). Om half 7 stonden we te wachten op de koffers, om half 8 was ik in Utrecht waar vriendjelief stond te wachten. Snel langs de Julia’s pasta (vriendje inmiddels ook overtuigd dat dat gewoon LEKKER is) om vervolgens in de auto te springen zodat ik om half 10 weer in Antwerpen was. Dinsdagochtend half 9 was ik weer present in de collegezaal hoor! En hoe?! Fris en fruitig door een lang fijn weekend bijkomen.

Bedankt lieve vriendinnetjes (en vriendje voor het taxiën)!

1 opmerking: